Site rengi

Tasarım

ALTIN 503,90
DOLAR 8,7875
EURO 10,4841
BIST 1.399
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 26 °C
Mevzi Sağanak
Türkçe Slow Pop Dinle masöz istanbul turbobet giriş gmail kaydol

Aile İçi Sorunlara Büyükşehir Hizmeti

Samsun Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Aile Danışma ve Eğitim Merkezi (SADEM), özellikle pandemi sürecinde aile içi sorunların çözümüne büyük katkı sağlıyor. Dijital teknoloji bağımlılığı, iletişim bozukluğu, kaygı ve korku gibi aile içi problemlerde her yaş grubuna danışmanlık hizmeti veren merkeze ilgi her geçen gün artıyor.

Aile İçi Sorunlara Büyükşehir Hizmeti

Toplumun yaşam koşullarını değiştiren Covid-19 salgını, öğrenciler, ebeveynler ve yaşlıların psikolojilerini olumsuz etkiliyor. Salgın sürecinin uzamasıyla birlikte bazı ailelerde bozulan iletişim zamanla büyük sorun haline geliyor. Öğrencilerde de dijital ve sosyal medya bağımlılığı artarken, evli çiftlerde boşanmaya varan anlaşmazlıklar görülebiliyor.

Büyükşehirden Önemli Hizmet

Samsun Büyükşehir Belediyesi, Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Kadın, Aile ve Toplum Hizmetleri Şube Müdürlüğü bünyesinde kurduğu SADEM’ e büyük önem veriyor. Merkezin yapısını güçlendirerek işlevselliğini ve hizmet standardını yükselten belediye, her yaş kesiminin sorunlarını çözebileceği kurumsal bir yapıya kavuşturdu. İlköğretim çağındaki öğrencilerden 65 yaş üstü vatandaşlara kadar herkesin ulaşabildiği merkezden yüz yüze veya telefonla danışma hizmeti alınabiliyor.

İlgi Artıyor

Psikolog, sosyolog ve aile danışmanlarının görev yaptığı SADEM, 2020 yılında başvuru yapan 230 kişiye bireysel yüz yüze danışmanlık hizmeti sundu. Toplamda 600 seanslık danışmanlık neticesinde müracaat sahipleri kurumdan sorunlarını çözerek ayrıldı. 2021 yılının 1.5 aylık döneminde ise 80 yetişkin ve öğrenci ile 200 seans görüşme yapıldı. Korona virüs salgıyla birlikte sokağa çıkma kısıtlamasının neden olduğu her türlü kaygı, korku ve stresin en aza indirilmesinde önemli rol oynayan kurum, hizmetlerini başarıyla sürdürüyor.

Herkes Ulaşabiliyor

Merkezin çalışmaları hakkında bilgi veren SADEM Görevlisi Uzman Psikolog Emrah Talay, mesai saatleri içerisinde 0 362 432 82 88, 0 552 952 98 30, 0 552 952 98 31 ve 0 552 952 98 32 numaralı aile danışmanlık ve psiko sosyal destek hattına ihtiyaç duyan herkesin ulaşarak hizmet alabileceğini söyledi. Talay, “Pandemi sürecinde, ilkokul, ortaokul, lise dönemindeki çocuklarımız ve gençlerimizde cep telefonu, dijital ve sosyal medya bağımlılığı, dikkat dağınıklığı, sınav korkusu gibi bir takım duygusal ve davranışsal sorunlar gözlenebilir. Evlilik ve dostluk ilişkilerinde ebeveynler arasında strese veya yoğun çalışma koşullarına bağlı nedenlerle iletişim bozukluğu, aile içi sorumluluk, çatışmalar, tartışma ve kavgalar gibi sorunlar hatta boşanma süreçleri yaşanabilir. Yaşlılarımızda ise hastalık kaygısı, güvensizlik, korku, kaygı, yalnızlaşma, içe kapanma, değersizlik hissi görülebilir. SADEM olarak bizler de bu sorunları yaşayan bireylerle görüşerek, onları rahatlatmaya ve sorunlarını çözmelerine yardımcı olmaya çalışıyor, aile ve evlilik danışmanlığı hizmeti veriyoruz” bilgisini verdi.

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.